نقد فیلم مرد بازنده

نقد فیلم مرد بازنده

مرد بازنده، نام جدیدترین فیلم سینمایی محمدحسین مهدویان در مقام کارگردان می باشد که در جشنواره فیلم فجر 1400 حضور داشته و جزو مهم ترین آثار نیز بوده است. یک فیلم اجتماعی/جنایی که با استقبال بالایی روبرو شده است.

 

در فیلم سینمایی مرد بازنده  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  , مجید نوروزی, امیرحسین هاشمی, امیر دژاکام, منوچهر علی‌پور در حالی به ایفای نقش پرداخته اند که در خلاصه داستان آن آمده است: احمد خسروی، در گیرودار زندگی شخصی پرمساله‌ اش، مسوول رسیدگی به پرونده‌ ای رازآلود می‌ شود. پرونده‌ ای که روند کشف آن با شک‌ ها و نگرانی‌ های احمد در می‌ آمیزد و زندگی‌ اش را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.

فیلم جدید مرد بازنده که در ژانر اجتماعی تهیه شده است؛ قرار است که به زودی و پس از گذراندن دوره اکران خود از سایت ته موویز ، پخش شود. همچنین در انتهای این نوشتار، شما می توانید به صفحه دانلود این فیلم دسترسی داشته باشید.

 

واکنش‌ های مثبت و منفی به «مرد بازنده»

اثر محمدحسین مهدویان

🔹مهدی خرمدل: «مرد بازنده ضعیف ترین فیلم مهدویان، به ما یادآوری می کند وقتی جرات ندارید پلیس واقعی نشان دهید، نشان ندهید و فیلم تان را خراب نکنید»

🔹حسین لامعی: «آخرین فیلم محمدحسین مهدویان، «مَردِ بازنده» را، تنها آن‌هایی می‌فهمند و می‌پسندند که «سینما»، در جایگاه یک «مِدیوم»، «مسئله‌شان» باشد. فیلمی که برخلافِ ظاهرِ به ظاهر سهل و ساده‌اش، از سخت‌ترین و دشوارترین ساخته‌های مهدویان است. مهدویان، در جایگاه یک کارگردان-تکنیسینِ قدرت‌مند و جاه‌طلب، در «مَردِ بازنده»، هم مختصاتِ آشکار و نهانِ «درام» را درست و به‌اندازه تصویر کرده است؛ هم نمودارهای «شخصیت» را به درستی شکل می‌دهد؛ و هم بیش از آن و پیش از آن، «فضا» می‌سازد؛ ‌که فضاسازی‌ای اینچنین، از پیچیده‌ترین کارهای سینماست…

«مَردِ بازنده»، اساسا فیلمِ اتمسفر و فضاست. اتمسفر و فضایی که از دلِ کارگردانیِ منحصر به فردِ فیلمی بیرون میاید که از منظر سیاسی-اجتماعی، بی‌شک، از رادیکال‌ترین آثار مهدویان است. اثری که در آن حتی، در ماجرای یک قتل، مقصرّ اصلیِ آن قتل، نه خودِ قاتل، بلکه وابستگانِ قدرت و صاحبانِ سرمایه‌اند… فیلمی که برای اولین بار در این سینما، به تمامیّت، همدل با «قاتلِ مظلومِ فرودست» است؛ و دشمنِ «مقتولِ ظالمِ دلّال»…

 

آریا قریشی:

مرد بازنده مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی را در خود دارد که هر کدام می‌توانند نظر گروه قابل‌توجهی از مخاطبان سینمای ایران را به خود جلب کنند: یک قهرمان به‌شدت فردگرا و کنش‌مند، یک داستان پرتعلیق کارآگاهی، اشاره‌های پرتعداد به مباحث ملتهب سیاسی، و روابط ملودراماتیک نه‌چندان رقیق خانوادگی (با محوریت تقابل میان نسل‌ها). موفقیت نسبی مهدویان و همکارانش در ایجاد پیوند میان این جنبه‌های مختلف، این گمان را ایجاد می‌کند که مرد بازنده می‌تواند یکی از امیدهای کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران باشد. ترکیب این ابعاد و حرکت میان ایده‌ها و لحن‌های مختلف، تأثیری دوگانه بر فیلم گذاشته است: از یک طرف امکان برقراری ارتباط با گروه‌های وسیع‌تری از مخاطب را ایجاد کرده و از سوی دیگر – در مواردی – باعث بروز گسست در مسیر حرکت روایت شده است. داستان فیلم با مرگ مشکوک یک مرد جوان شروع می‌شود. سرهنگی به‌نام احمد خسروی (جواد عزتی) که مأمور پیگیری این پرونده است، پس از تحقیقات اولیه به موارد مشکوکی برمی‌خورد و به‌زودی با یک کلاف سردرگُم مواجه می‌شود. او که با مشکلاتی در زندگی شخصی‌اش مواجه است، حالا فرصتی برای اثبات این نکته پیدا کرده که یک مرد بازنده نیست.

 

نقد و بررسی فیلم مرد بازنده

بهترین نقد فیلم مرد بازنده

جامع ترین نقد فیلم مرد بازنده

 

 

 

> دانلود فیلم مرد بازنده

توضیحی که بتواند به ما در رفع لینک خراب کمک بکند. مثلا چه کیفیتی و چه قسمتی از این سریال مشکل خرابی دارد.





تلگرام ته موویز