هرآنچه باید درباره اینسایت اینستاگرام بدانید را در این مطلب برای شما توضیح میدهیم. Instagram Insights یکی از قابلیتهای بسیار مفید این برنامه است که برای بیزنس اکانتها در دسترس قرار میگیرد. اینسایت همان تجزیهوتحلیل پستهای پیج است که میزان تعامل فالوورها با مطالب پیج را به صاحبان کسبوکارها نشان میدهد. با استفاده از این قابیلت میتوانید پیج خود را توسعه دهید. بدین ترتیب لازم نیست ذهن خود را درگیر کنید که چه محتوایی برای مخاطبین شما مفید واقع میشود.
این قابلیت جزئیترین چیزها را برای شما نمایش میدهد و از این طریق به افزایش فالوورها، لایک و کامنت کمک میکند. اینستاگرام insights سبب رشد تصاعدی پیج شما میشود.
اینستاگرام اینسایت چه معنایی دارد؟
در قسمت پروفایل اکانتهای بیزنسی بخشی بهعنوان اینسایت تعریف شده است. شما در این قسمت اعداد، اصطلاحات و نمودارهای گوناگونی را مشاهده میکنید. هر یک از این بخشها میتوانند اطلاعات بسیار ارزشمندی را در خصوص فعالیتهای مخاطبان به شما نشان دهند. بلاگرها، اینفلوئنسرها، فروشندهها، بازاریابها و افرادی که به هر طریقی از این برنامه کسب درآمد میکنند، همگی میتوانند با تجاری کردن حساب خود به این قابلیت دست یابند. اینسایت برای هر بخش از اکانت شما ویژگیهای جداگانهای قرار داده است. به طور مثال، بخش اکانت شامل ویژگیهای متنوعی نسبت به بخش پست است.
چرا از قابلیت insights استفاده کنیم؟
این بخش زمینهای را برای صاحب پیج فراهم میکند تا به اطلاعات مهم موجود در پروفایل خود دسترسی پیدا کند. شما از این طریق به اعداد خام مربوط به تعداد لایکها، کامنتها و … دسترسی دارید. همچنین از سلیقه مخاطبان خود نیز آگاه میشوید. با استفاده از اینسایت میدانید که فالوورها چه پستهایی را ترجیح میدهند. زمانی که بتوانید با استفاده از حقایق پیج خود را مدیریت کنید، قطعاً به نتایج بهتری دست خواهید یافت.
قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم مقاله ترفند های ساده و سریع تغییر رمز اینستاگرام و انواع روش های آن را هم مطالعه کنید.
این آمارها در اینستاگرام insights کمک میکند تا شما تأثیر تلاشهای بازاریابی خود را به طور دقیقی اندازه بگیرید. از این روش پی میبرید که آیا لازم است کار متفاوتی برای جذب مخاطب بیشتر انجام دهید یا خیر. مثلاً با استفاده از اینسایت بعد از گذشت مدتی میدانید که چه ساعتهایی برای پست گذاشتن بهتر است. فالوورهای شما بیشتر در چه ساعاتی از اینستاگرام استفاده میکنند. به همین دلیل این قابلیت در ارائه استراتژیهای مؤثر بسیار مفید واقع میشود. البته پیشتر نیز اشاره کردیم که امکان استفاده از این قابلیت تنها برای اکانتهای تجاری فراهم است.
چطور به insights دسترسی پیدا کنیم؟
در این بخش به شما یاد میدهیم که برای دسترسی به اینسایت چطور اکانت خود را تجاری کنید. مراحل تجاری کردن اکانت اینستاگرام به شرح زیر است:
- در گام اول پروفایل خود را در اینستاگرام باز کنید
- حال روی 3 خطی که در بالای صفحه سمت راست وجود دارد، کلیک کنید
- روی قسمت setting ضربه بزنید
- حال روی بخش account کلیک کنید
- حالا switching to a Professional account را انتخاب کنید البته باید اشاره کنم که بلافاصله بعد از بیزنسی کردن اکانت قابلیت اینستاگرام insights در دسترس شما قرار نمیگیرد.
- اکنون باید شاخه کاری خود را مشخص کنید
- حال به قسمت پروفایل خود بازگردید و گزینه insights را در این قسمت ببینید
قبل از ادامه، پیشنهاد می کنیم مقاله کاربردی معرفی جذاب ترین گیف های اینستاگرامی و نحوه استفاده از ان ها را مطالعه کنید.
بخشهای مختلف Instagram insights
در این جا قسمتهای گوناگون اینسایت را برای شما توضیح میدهیم. صفحه اصلی اینستاگرام اینسایت، Insights Overview است. شما عملکرد پیج خود را در این قسمت مشاهده میکنید.
Date Range: این بخش دادههای مربوط به روزها و هفتهها را نشان میدهد. چنانچه روی last 7 days در گوشه سمت چپ کلیک کنید، میتوانید زمان را تغییر دهید.
Information: اگر نمیدانید برخی از بخشها چه معنایی دارند، میتوانید با کلیک کردن روی دکمه «i» که در بالا و گوشه سمت راست وجود دارد تعریف اصطلاحهای روی صفحه را ببینید.
Accounts Reached: این بخش به تعداد کاربران منحصربهفرد اشاره میکند. این کاربران حداقل یکبار از محتوای شما مانند، استوری، ریلی، ویدئو و عکسها دیدن کردند.
Accounts engaged: این بخش به تعداد کاربرانی اشاره دارد که با محتوای شما تعامل داشتند. این تعاملها شامل لایک، کامنت و … میشود.
Total followers: به تعداد کاربرانی اشاره دارد که شما را فالو میکنند.
Content you sheard: این ویژگی در اینستاگرام insights تعداد کلی پستها، استوریها و ریلزها را به شما نشان میدهد.
شاخص های مربوط به اکانت اینستاگرام
در این قسمت برخی از شاخصهایی که مربوط به بخش اکانت شماست را بررسی میکنیم.
Impressions: با استفاده از این بخش شما متوجه میشوید که تبلیغات شما چند بار در صفحه نمایش کاربران دیده شده است.
Reach: این بخش به شما نشان میدهد که چند کاربر منحصربهفرد از هر یک از پستهای شما دیدن کردند.
Website clicks: این شاخص نشان میدهد که کاربران اینستاگرام چند بار روی لینکهایی که در بیو پیج خود قرار دادید، کلیک کردند.
Profile views: این بخش به شما نشان میدهد که پروفایل شما چند بار توسط کاربران دیده شده است.
Followers: این ویژگی مشخص می کند که در هفتههای اخیر تعداد مخاطبین پیج شما به چه مقداری افزایش یا کاهش یافته است.
شاخص های مربوط به استوری اینسایت
Impressions: به شما نشان میدهد که پست های شما چه مقدار ویو خورده است.
Reach: تعداد کاربران منحصربهفردی که از استوری شما بازدید کردند را نشان میدهد
Replies: تعداد دفعاتی است که مخاطبین از طریق استوری برای شما پیام میفرستند در این بخش از اینستاگرام insights دیده میشود.
Exits: شما از طریق این ویژگی می توانید پی ببرید که هر کاربر به طور کامل از استوریها بازدید می کند. تا به قسمت feed برگردد.
همچنین ویژگی دیگری که در اینسایت دیده میشود، بخش audience است. شما با استفاده از این بخش می دانید که فالوورهای شما بیشتر در چه رده سنی هستند. در چه کشور یا منطقه ای فعالیت دارند. همچنین جنسیت آنها چیست. میانگین زمانی که فالوورهای شما در اینستاگرام سپری میکنند. این ویژگی ها در رشد پیج شما کمک زیادی میکند.
جمعبندی
اینستاگرام insights را در مقاله امروز به شما معرفی کردیم. همانطور که گفتیم این بخش میتواند زمینه رشد پیج شما را فراهم کند. زیرا آمار دقیقی از رفتارهای فالوورهای شما نسبت به محتوای تولید شده به شما ارائه میدهد. همه اپلیکیشنها چنین ویژگی ندارند. به همین دلیل است که اغلب کسبوکارها به تبلیغات اینستاگرامی روی آوردند. بازدهی این تبلیغات بسیار بالاست. همچنین زیرساختهای رشد کسبوکار آنلاین در اینستاگرام خیلی خوب فراهم شده است.
توضیحی که بتواند به ما در رفع لینک خراب کمک بکند. مثلا چه کیفیتی و چه قسمتی از این سریال مشکل خرابی دارد.